Skip to content

چگونه تفکر مالی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

چگونه تفکر مالی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

مهم نیست که وضعیت اقتصادی یا مالی شما هم اکنون چگونه است! شما می توانید به راحتی در زندگی روزمره خود از لحاظ مالی پیشرفت کنید! به نظر شما هوشمندی مالی چگونه امکان پذیر است؟! می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه تفکر مالی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟! مدیریت مالی در امور زندگی یکی از مهم ترین نکات است. در ادامه با ما همراه شوید.

برنامه ریزی بودجه

برای مدیریت مالی روش هایی وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم. این روش ها باعث لذت از زندگی خواهد شد و به شما یاد می دهد چگونه بهترین برنامه ریزی را داشته باشید.

اهداف مالی خود را تعیین کنید.

فهمیدن آنچه در راستای آن فعالیت می کنید به شما در ایجاد ثروت کمک می کند. آیا می خواهید بدهی خود را پرداخت کنید؟! آیا برای خرید بزرگی پس انداز می کنید؟! آیا به دنبال پس انداز کردن هستید؟! هدف شما از مدیریت مالی چیست؟!

درآمد ماهانه خود را بررسی کنید.

هوشمندی مالی نشان دهنده بودجه ای نیست که از میزان درآمد فراتر رود. بنابراین با محاسبه کل درآمد ماهانه خود شروع کنید. تمام درآمد ها و هزینه های خود را بنویسید. بودجه خانوار را بنویسید. در اولین قدم نباید هزینه ها فراتر از درآمد شود. سعی کنید تمام ریز جزئیات را در لیست هزینه های خود وارد کنید. برخی هزینه ها کاملا پنهان هستند.

هزینه های غیرضروری را کمتر کنید.

زمانی که لیست دقیقی از درآمد ها و هزینه ها داشته باشید می توانبد هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید. برای خرید سعی کنید از فروشگاه های تخفیف دار استفاده کنید. هزینه های غیر ضروری بسته به نوع زندگی هر فرد می تواند متفاوت باشد. اما خرید های بدون دلیل، تفریحات بدون برنامه و … می تواند جزو هزینه های غیر ضروری زندگی محسوب شود.

هزینه های غیرضروری را کمتر کنید.

هزینه های غیرضروری را کمتر کنید.

با هر سختی کمی پس انداز داشته باشید.

هر چقدر هم که سخت باشد سعی کنید ماهیانه مقداری از درآمد را صرف پس انداز کردن کنید. اگر منبع درآمدی جدیدی کسب کردید، سعی کنید به عنوان پس انداز به آن نگاه کنید و برنامه جدیدی برای آن نریزید.‌ پس انداز کردن باعث امنیت خاطر می شود. با این کار شما می توانید بخشی از بودجه مالی خود را برای شرایط سخت نگه داری کنید.

نظارت بر هزینه ها را فراموش نکنید.

سعی کنید برای تفریحات بودجه تعیین کنید. از بودجه فراتر نروید. به جای کارت از پول نقد استفاده کنید. قبل از بیرون رفتن از منزل پول نقد ببرید و کارت های خود را در خانه بگذارید. به خرید های آخر فصل توجه بیشتری نشان دهید. سعی کنید کیفیت و قیمت مناسب را پیدا کنید. نظارت بر هزینه ها باعث می شود تا راحت تر بتوانید برنامه ریزی کنید.

نظارت بر هزینه ها را فراموش نکنید.

باید برای مدیریت مالی بر هزینه ها نظارت کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *