Skip to content

چگونه در لحظه زندگی کنیم؟

چگونه در لحظه زندگی کنیم؟

زندگی در لحظه همیشه آسان نیست. گاهی اوقات افکار ما پر از وقایع گذشته یا نگرانی از آینده می‌شود و می‌تواند لذت بردم از زمان حال را برای ما دشوار کند.‌ اگر به سختی در لحظه زندگی می کنید ما در این مقاله راهکار‌هایی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید زندگی در حال را یاد بگیرید. در حقیقت به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه در لحظه زندگی کنیم؟! موارد زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

از تغییرات کوچک شروع کنید.

ممکن است در ابتدای راه وسوسه شوید تا سبک زندگی خود را به طور کامل اصلاح کنید. اما بدانید که لازم نیست تغییرات بزرگی ایجاد کنید تا در لحظه زندگی کنید. با ایجاد عادتهای جدید و ساده شروع کنید. وقتی تغییر حاصل شد، به سراغ بعدی بروید. آهسته اما پیوسته فعالیت کنید. مثلا نیازی نیست در ابتدا ۲۰ دقیقه کتاب بخوانید.‌ می‌توانید با روزی ۳ دقیقه شروع کنید. فراموش نکنید که باید آرام پیش روید.

به جزئیات فعالیت‌های روزمره دقت کنید.

اگر تمایل دارید در لحظه زندگی کنید، تمرین کنید تا بر هر کار روزمره تمرکز داشته باشید. مثلا برای مسواک زدن، تفکر و تمرکز را فقط روی بوی خمیردندان یا صدای مسواک روی دندان‌ها بگذارید. جزییات را به خاطر بسپارید و سعی کنید تمرکز خود را بر آن ها معطوف کنید. به طور مثال در زمان کار سعی کنید فقط لذت از کار را اولویت خود قرار دهید.

برای خود نشانه‌های ذهن آگاهی داشته باشید.

برای زندگی در لحظه سعی کنید یک نشانه برای آگاهی از ذهن داشته باشید.‌ مثلا مچ بندی دور دست خود بپیچید و هنگام سختی برای آزادسازی ذهن به مچ بندتان نگاهی بیندازید. این کار باعث می‌شود تا به یاد داشته باشید از ذهنتان مراقبت کنید. بعد از مدتی دیگر نیاز به نشانه هم نخواهید داشت. مراقبت از ذهن و لذت بردن از زندگی یک اصل مهم است.

برای خود نشانه‌های ذهن آگاهی داشته باشید.

برای خود نشانه‌های ذهن آگاهی داشته باشید.

برخی روتین‌ها را تغییر دهید.

یکی از راه هایی که می‌توانید آگاهی بیشتری کسب کنید و در لحظه باشید، تغییر روال زندگی است. یک تغییر کوچک در یکی از کارهای روزمره شما، می‌تواند شما را از محیط اطرافتان آگاه‌تر کند. مثلا سعی کنید مسیری متفاوت را برای پیاده‌روی عصرانه خود طی کنید.

روی قسمتی از بدنتان متمرکز شوید.

به عنوان یکی از تمرین‌های قوی در زمینه زندگی در حال، سعی کنید که روی یک قسمت از بدنتان متنرکز شوید. احساس خود را در آن قسمت از بدن بشناسید. چشمان خود را ببندید و متمرکز شوید. مثلا می توانید در گوشه ای نشسته و تمرکز خود را بر روی تنفستان بگذارید.

لبخند بزنید.

بارها و بارها لبخند بزنید. زندگی در لحظه ممکن است در ابتدا چالش برانگیز باشد. اما لبخند زدن و خندیدن می‌تواند باعث شود احساس بهتری داشته باشید. « حتی خود را مجبور به لبخند و خندیدن کنید! »

لبخند بزنید.

لبخند بزنید.

سپاسگذار باشید.

قدردانی کنید! سپاس باعث می شود تا بدانید چرا به اینجا رسیده اید. قدردانی باعث می شود تا نکات خوب و مثبت را به خاطر بسپارید. برای تمرین می توانید دفترچه سپاس گذاری داشته باشید.
“من از خانواده ام سپاسگزارم.” یا “من از وجود خورشید و هوای خوب قدردانی می‌کنم.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *