Skip to content

چگونه می توان هدف خود را در زندگی پیدا کرد؟

چگونه می توان هدف خود را در زندگی پیدا کرد؟

اگر از زندگی خود احساس رضایت نمی کنید، ممکن است تصمیم ‌بگیرید که هدف زندگی تان را ارزیابی کنید. ممکن است کمی چالش برانگیز به نظر برسد اما بهتر است برای واقعی زندگی کردن خود را پیدا کنید! یافتن هدف زندگی باعث می شود تا لذت از زندگی تان را تجربه کنید. از این رو به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه می توان هدف خود را در زندگی پیدا کرد؟!

از خود سوال بپرسید.

برای ارزیابی هدف تان و یا یافتن اهداف جدید از خود بپرسید! دوست دارید چه کاری انجام دهید؟! چه زمانی در زندگی حس خوشبختی داشتید؟! چه کاری باعث شده تا به خود افتخار کنید؟! چه چیزی به شما حس زنده بودن می دهد؟! چه تغییراتی باعث شادی شما می شوند؟! و سوالاتی از این قبیل باعث یافتن و چالش کشیدن اهداف می شود.

از خود سوال بپرسید

از خود سوال بپرسید

علایق خود را ذکر کنید.

لیست مواردی که از صرف وقت در آن ها لذت می برید را تهیه کنید. بیشتر کار هایی را بنویسید که حتی بدون دریافت یا پرداخت هزینه هم به شما لذت می بخشند. علایق شما در زندگی بدون اجبار هستند و شما بی هیچ سختی به سمت آن کشیده می شوید. مثلا شخصی ممکن است به نقاشی علاقه داشته باشد و دیگری به کتاب خوانی!

از روش برنامه ریزی به عقب استفاده کنید.

خود را در سن ۹۰ سالگی تصور کنید. حال تجسم کنید که دارید به زندگی و گذشته خود نگاه می کنید. خصوصیات این زندگی چیست؟ تا این سن در هر ده سال زندگی تان چه کاری انجام داده اید؟! از سن سی سالگی تا نود سالگی به چه چیز هایی رسیده اید؟! این روش ذهن شما را باز می کند. بازگشت به عقب ذهن را به سمت اهداف اصیل می کشاند.

نقاط قوت خود را بیابید.

اگر در ارزیابی خودتان مشکل دارید از دوستان یا آشنایانتان نقاط قوت خود را بپرسید. آن ها به شما بینشی ارائه می کنند که ممکن است خودتان متوجه نشده باشید. این کار باعث قوت قلب و قدرت شما خواهد شد.

نقاط قوت خود را بیابید

نقاط قوت خود را بیابید

تفکر مطلق را رها کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که فقط باید یک هدف در زندگی داشته باشند. اما این گونه نیست. شما می توانید چند هدف برای خود داشته باشید و با مدیریت و برنامه ریزی به نتیجه مطلوب برسید.

هدف خود را تعیین کنید.

بعد از این که خود را ارزیابی کردید و دیدگاه های خود را بهبود بخشیدید، تصمیم بگیرید که هدفتان چیست؟! به یاد داشته باشید که اگر آینده تغییر کند اشکالی ندارد! هدف زندگی و جهت خود را انتخاب کرده و پیش بروید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *