Skip to content

چگونه می توانیم به پیشرفت اشخاصی که دوستشان داریم کمک کنیم؟

چگونه می توانیم به پیشرفت اشخاصی که دوستشان داریم کمک کنیم؟

چگونه می توانیم به پیشرفت اشخاصی که دوستشان داریم کمک کنیم ؟ سوالی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. قطعا ما در اطراف خود دوست، آشنا یا اعضای خانواده خود را در زمره اهمیت زیاد قرار می دهیم. از این رو پیشرفت این افراد باعث شادی ما می شود. اما بینیم که چگونه می توانیم به کمک بشتابیم و تاثیری مثبت در زندگی اطرافیان خود داشته باشیم ؟!

روش های مختلف برای یاری به عزیزانمان

در این مقاله ما با ارائه روش هایی به بررسی این سوال می پردازیم که چگونه می توانیم به پیشرفت اشخاصی که دوستشان داریم کمک کنیم ؟! یک ضرب المثل قدیمی می گوید که شما می توانید اسب را به طرف آب هدایت ولی نمی توانید او را وادار به نوشیدن کنید. از این رو اگر کسی را می شناسید که در رنج و محنت است یا موجب رنج و محنت دیگری می شود می توانید به او راه های متنوعی پیشنهاد دهید. سعی کنید بینش و تجربیات خود را با او در میان گذاشته و به تغییر ان ها کمک کنید. دقت داشته باشید که آنان باید انتخاب کنند که تغییر کنند یا کماکان در رنج و محنت خود بمانند.

علاقه واقعی به زندگی را نشانشان دهید.

علاقه خود را به آنچه اتفاق می افتد به آن ها نشان دهید. در مورد کار، سرگرمی و احساسات به آن بیاموزید‌. به آنچه علاقه مند هستند دقت کنید و در مورد ان با ان ها صحبت کنید و ببینید که چگونه می توانید به ان ها کمک کرده و یا برای فعال شدنشان از آن ها کمک بگیرید. این راه یکی از ساده ترین ها و جذاب ترین ها برای پاسخ به سوال ما است.

علاقه واقعی به زندگی را نشانشان دهید.

علاقه واقعی به زندگی را نشانشان دهید.

به آن ها در زمینه اهدافشان کمک کنید.

برای بیشتر افراد هدف های ان ها در زندگی شان مهم ترین اولویت آن ها است. پس ببینیم که در این شرایط چگونه می توانیم به پیشرفت کسانی که دوستشان داریم کمک کنیم ؟! اگر دوست یا عزیز شما در رسیدن به اهداف خود مشکل دارد، منتظر نمانید که از شما کمک بخواهد. با تمام روش های ممکن به او کمک کنید! به آن ها کمک کنید تا از موانع ذهنی حدود درک شده خود فراتر روند. اعتماد به نفس آن ها را تقویت کنید و به آن ها انگیزه دهید تا به کار خود ادامه دهند و تلاش کنند تا بهترین باشند.

آن ها را قضاوت نکنید.

همیشه این را بدانید که هیچ کس کامل نیست. هر کس نقص ها و خطاهایی دارد‌ بنابراین سعی کند از قضاوت و انتقاد خود داری نمایید‌. در این حالت باید با تمرین صبر و تحمل او را برای بهبود نقص ها کمک نمایید‌. در این حال شما باید از فعالیت های مثبت او تعریف کرده و عزت نفس وی را بالا ببرید.

به حریم خصوصی شخص احترام بگذارید.

یکی از اصلی ترین پاسخ ها به پرسش چگونه می توانیم به پیشرفت کسانی که دوستشان داریم کمک کنیم؟! این است که حریم شخصی او را مورد احترام قرار دهید. مهم نیست که چقدر به هم نزدیک هستید! هرگز نباید به خطوط امن و قرمز حریم خصوصی افراد نفوذ کنید‌ به مرز ها احترام بگذارید و به فصای شخصی آن ها حمله نکنید.

وقتی احساس های منفی دارد او را حمایت کنید.

اگر شخص احساسات منفی دارد یا حس ناراحتی و افسردگی به سراغ او آمده سعی کنید در کنار او باشید. آن ها را تشویق کنید و کمک کنید تا این افکار ازار دهنده را از شخص دور کنید. به آن ها کمک کنید تا نعمت های زیادی که در اطراف خود می بینند باز بشناسند. این کار به فرد کمک می کند تا خود را از شرایط ذهنی منفی خارج کند. او را تشویق کنید و به راه های خوب راهنمایی کنید.‌

وقتی احساس های منفی دارد او را حمایت کنید.

وقتی احساس های منفی دارد او را حمایت کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *