Skip to content

معرفی کتاب نقطه

معرفی کتاب نقطه

یکی از لذت های جذاب در طول زندگی که می توان آن را جزیی از فرهنگ و به عبارتی فرهنگ ساز نامید، کتابخوانی است. از این رو در این مقاله ما به رسالت فرهنگی خود یعنی معرفی کتاب پرداخته ایم. در ادامه با معرفی کتاب نقطه ما را همراهی کنید.

مشخصات اولیه

این کتاب که به همت آقایان دکتر سعید خواجوی و دکتر بهنام دهقانی نوشته شده، کتابی کوتاه و در عین حال جذاب می باشد. صفحه آرایی این کتاب را سرکار خانم زهرا سلطانزاده بر عهده داشته اند.

بهترین کتاب های ایران

بهترین کتاب های ایران

کتاب با قلمی روان و زیبا در پنجاه و نه صفحه به ماجرای جالبی می پردازد و با دیدگاه روانشناختی درس مهمی به هر فرد می دهد. از جمله مسائلی که می توان در برخورد اول با کتاب نقطه به آن می برد، لذت از زندگی و هدف زندگی است.

این کتاب به ظاهر کوچک با قلمی شیوا و رسا و تصاویری جذاب به موضوعاتی همچون اعتماد به نفس، خودپذیری و عزت نفس می پردازد. موضوع و قلم کتاب به گونه ای توسط نویسندگان ارائه شده که خواننده را وارد می کند تا پایان کتاب بی لحظه توقف، به مطالعه بپردازد.

در ابتدای کتاب می خوانیم:

“آقای مربع که یه ریاضیدان- فیزیکدان ماهر توی تخت آباد هست، سال ها تلاش کرده تا به این پی برده که جهان تنها همون دو بعدی نیست که اونها داخلش زندگی می کنن. سخته وقتی خودت دو بعد هستی نظریه ای راجع به سه بعد بدی و بخوای به دیگران ثابتش کنی.

آقای مربع وقتی می خواد از نظریه اش صحبت کنه صداش رو می بره توی سینه اش و خیلی لفظ قلم میگه: چناچه کره ای را از یک صفحه عبور دهیم، در لحظه تماس، یک نقطه روی صفحه نمایان می شود. سپس دایره ای کوچک پدیدار می گردد، کم کم رشد می کند تا به بزرگترین دایره‌ی ممکن که همان خط مرکزی (استوایی) کره است تبدیل می شود، بعد از آن با ادامه دادن عبور کره از صفحه، مسیر عکس شده و دایره ها کوچک و کوچک تر می شوند. ‌در نهایت مجددا به نقطه مبدل گشته و با ناپدید شدن آن، کره به طور کامل از صفحه خارج می شود.

اونوقتا خیلی ها تو تخت آباد فکر می کردن آقای مربع حواسپرتی گرفته اما بعد از ماجرای نقطه همه به حرفاش ایمان آوردن.”

کتاب نقطه

کتاب نقطه

و داستان نقطه آغاز می شود…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *