Skip to content

آنتوان دو سنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری

یقینا همه ما با کتاب شازده کوچولو آشنا هستیم و یا حداقل نام آن را شنیده ایم. نویسنده این کتاب جذاب آنتوان دو سنت اگزوپری ( Antoine de Saint-Exupéry) است. آنتوان در بیست و نهم ژوئن سال هزار و نهصد میلادی در شهر لیون فرانسه متولد شد. او در چهارده سالگی پدر خود را از دست داد و با مادر خود به همراه برادر و دو خواهرش زندگی می کرد. وی در آغاز دوره دبیرستانی خود یادگیری ویولن را آغاز کرد. اما سرنوشت داستان های زیادی برای آنتوان داشت.

در سال هزار و نهصد و هفده میلادی تنها برادر او از دنیا رفت و بار مسئولیت خانواده بر دوش آنتوان افتاد. او توانست در بیست و یک سالگی به عنوان مکانیک وارد نیروی هوایی فرانسه شود. اما پیشرفت او تا جای ادامه داشت که توانست خلبانی چیره دست شود. آنتوان در سال هزار و نهصد و بیست و سه میلادی نوشتن خود را آغاز کرد. کتاب زمین انسان ها و پرواز شبانه یادگاری از دوران ماموریت او به آمریکای جنوبی است. شازده کوچولو به عنوان اثری ماندگار در سال هزار و نهصد و چهل و سه میلادی انتشار یافت. او سرانجام در سال هزار و نهصد و چهل و چهار میلادی و در سانجه ای هوایی جان خود را از دست داد.

آثار نویسنده

علاوه بر معروف ترین اثر وی یعنی شازده کوچولو که به بیش از سیصد زبان دنیا ترجمه شده است، آثار دیگری از وی منتشر شده . از جمله آثار او می توان به هوانورد، پیک جنوب، پرواز شبانه، زمین انسان ها، خلبان جنگ، نامه به یک گروگان،قلعه، نامه های جوانی، دفترچه ها، نامه ها به مادر، نوشته های جنگ و مانون رقاص اشاره نمود. برخی از آثار آنتوان دو سنت اگزوپری پس از مرگ وی منتشر شدند. آنتوان برنده جوایز ادبی متعددی از جمله جوایز ادبی معتبر فرانسه و جایزه کتاب ملی آمریکا شده است.

شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *